Pre ćemo osigurati kola nego sebe

Dok je u svetu životno osiguranje sastavni deo funkcionisanja svakog člana jedne zajednice, kod nas je drugačija situacija.

Stanovnici Srbije najviše osiguravaju automobile i drugu imovinu, dok je osiguranje života na poslednjem mestu.

Osiguranje je kao kišobran - nikada se ne zna kada vam može zatrebati. Ovom logikom vodi se izuzetno mali procenat ljudi u našoj zemlji-svega 200.000 od ukupnog broja stanovnika. Kao razlog za neplaćanje životnog osiguranja naši građani uglavnom navode to što nemaju para i kako o tome nisu razmišljali.

U osiguravajućim kućama kažu da je loš trend posledica nedovoljne informisanosti ali i brojnih predrasuda. Kako za B92 objašnjava Dragan Vasiljević, direktor prodaje životnih osiguranja Unika osiguranja "ono što naši ljudi prvo kažu je - nemoj da mi baksuziraš"

"Kod nas ne postoji kultura osiguranja života ali i ne poznaju naši ljudi materiju,nemaju dovoljno informacija,isto tako ne postoje kao u zapadnim zemljama olakšice vezane za porez.Kod nas se ljudi još uvek staromodno oslanjaju na penzione fondove i na jedan staromodan sistem zaštite u trećem dobu", kaže Vasiljević.

Izraz Life insurance preveden kao životno osiguranje pre bi trebao da glasi životna sigurnost. Pored toga što osigurava vas i vašu porodicu predstavlja svojevrstan oblik štednje i ulaganja u budućnost. Pa tako možete iskoristiti ovaj oblik štednje da detetu obezbedite školarinu, stan ali i zaštitite vas i vašu porodicu od raznih nepredviđenih okolnosti.

"Čovek sebe na taj način primorava da neka sredstva koja bi inače potrošio a da često ne znamo na šta, sada štedi. Skoro svi paketi životnog osiguranja imaju uz osnovno pokriće imaju dodatna pokrića - u slučaju invaliditeta, nekih preloma, nezgoda. Neki paketi imaju u sebi zaštitu od težih bolesti, na primer ako se čovek razboli u toku trajanja osiguranja ima i zaštitu ove vrste pored osnovnog osiguranja", kaže Vasiljević.

Za razliku od naših navika, na Zapadu svako prvo o sebi misli, ne čekajući državu. Tome u prilog ide i podatak da u SAD gotovo svaki stanovnik u svom posedu u proseku ima dve polise životnog osiguranja, dok na primer u Japanu gotovo 90 % stanovništva je životno osigurano. Ako ovim podacima dodamo i to da od ukupno naplaćenih premija na svetskom nivou u 2012. godine, 58 % se odnosi na osiguranje života, jasno je koliki se značaj pridaje životnom osiguranju koje tako postaje i najzastupljeniji oblik štednje.

Copyright © 2012 DOZ